Samtal

Det senaste dygnet har jag pratat mycket. Inte bara vardagssaker hemma vid matbordet utan tagit tid med folk och pratat. Lågt räknat tror jag det blir ungefär sex timmar i seriösa samtal, mestadels om livet och tron. Det ger mycket. När man får saker ur sig blir det lättare att bearbeta dem. Ofta känner jag mig så ensam om att till exempel tvivla på en viss sak och orkar inte prata om det. Så fort jag gör det får jag dock mycket tillbaka. Jag är inte alls ensam.

"Så länge jag teg tynade jag bort" i Psaltaren 32 stämmer väldigt bra. Där handlar det om synd och skuld. Det är väl inte precis det jag har fått ur mig idag, men jag tror det kan vara lika sant om andra bördor också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0