Att börja be för att lära känna Gud

Ibland börjar jag fundera på varför jag inte har en bättre relation med Gud. Det verkar så svårt. Sen kommer jag på att det inte finns några genvägar. Man kan inte bara bestämma sig för att man känner Gud och jag tycker verkligen inte att jag gör det. Jag börjar tänka varför så många i min närhet verkar känna Gud och jag avundas dem för att de är så säkra. 

Såna här resonemang slutar med att jag erkänner för mig själv att enda sättet att lära känna Gud är att prata mer med honom. Börja be. Och av någon anledning får jag prestationsångest av det. Jag tänker att jag aldrig kommer att klara av det. Jag kommer aldrig tycka att jag känner Gud. Men jag ska försöka börja be. För femtielfte gången.

(Och jag vet att Bibeln också spelar roll, men jag tar det en annan gång.)

Kommentarer
Postat av: anna

Men det är svårt att be om det inte känns som att man ber till något

2009-06-04 @ 13:46:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0