Himlen förkunnar Guds härlighet...

När jag tvivlar (vilket händer ganska ofta) så slutar det oftast med samma sak: jag kollar upp och ut genom fönstret, ser jorden och frågar mig själv om allt bara kan vara en slump. Nej, det är klart att det inte kan. Det är för smart för det.

Jag hittade en bra bibelvers om det idag:
Himlen förkunnar Guds härlighet,
himlavalvet vittnar om hans verk.
Dag talar till dag därom
och natt undervisar natt.
Det är inte tal, det är inte ljud,
deras röster kan inte höras,
men över hela jorden når de ut,
till världens ände deras ord.
Där har han rest ett tält åt solen,
den liknar en brudgum som lämnar sin kammare,
enhjälte som gläds åt att löpa sin bana.
Den stiger vid himlens ena ände
och når i sitt kretslopp den andra.
Ingenting är gömt för dess glöd.
Psaltaren 19: 2-7

Man behöver inga bibelutläggningar för att förstå att skapelsen inte kan vara en slump. 

Mina ständiga aha-upplevelser om detta besvarar inte mina frågor men de gör mig lugnare. Det ordnar sig. Om Gud har brytt sig om att skapa den här jorden har han nog så pass bra koll att det gör det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0