Sveriges avkristnande

Sverige håller verkligen på att bli avkristnat. Jag pratade med en helsvensk kille idag som aldrig hade varit på en vanlig gudstjänst. Han hade varit på bröllop, begravning och skolavslutningar men aldrig någon söndag. Egentligen är det kanske inte så konstigt, men det gav ändå mig en tankeställare.

Jag tror att det sannolikt kommer bli mer och mer udda att vara kristen. Och jag hoppas faktiskt att alla dessa människor som inte är kristna men ändå är med i kyrkan går ur. Det låter hårt, men varför ska man vara med om man inte står för organisationens åsikter? Elefanten Svenska kyrkan försvårar för de som är kristna eftersom den innehåller så många som inte är det. Kyrkan är inget myshus. Kyrkan är Guds hus.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hårt ja, men det är ju sant som du säger

2009-05-25 @ 20:33:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0